Da Jesus blir spurt om hva som er det viktigste i livet, svarer han enkelt og tydelig: å elske Gud, å elske sin neste og å ta vare på sitt eget liv i møte med Gud.
«Mester, hva er det største budet i loven?» Jesus svarte: «Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte, og av hele din sjel, og av all din forstand. Dette er det første og største budet. Men et annet er like stort: Du skal elske din neste som deg selv.» (Matt. 22:36-39)
I Familiekirka ønsker vi å leve med dette som utgangspunkt. Vi vil være et fellesskap der relasjonen til Gud får første plass, der vi lærer å kjenne Jesus gjennom Bibelen, bønn og lovsang. Vi ønsker også å bygge gode relasjoner til hverandre, der mennesker kan bli sett, finne tilhørighet og leve sammen i et livgivende fellesskap. Vi tror at vi formes i fellesskapet med Gud og med hverandre, og at denne formingen får betydning for hvordan vi lever hverdagen vår – i familien, i arbeidet, i relasjonene våre og i møte med mennesker rundt oss.
Slik henger de tre relasjonene sammen: oppover til Gud, til hverandre i fellesskapet, og innover i det livet Gud former i oss.